Vásárlói tájékoztató

Örömmel értesítjük kedves Vásárlóinkat, hogy szerdától (05. 20.) üzletünkben újra a normál nyitvatartási rend lép életbe!

A kijárási korlátozás feloldásának egyik fontos feltétele viszont a száj és orr megfelelő eltakarása, ami az üzletek alkalmazottaira is vonatkozik. A 207/2020. (V. 15.) kormányrendelet értelmében továbbra is kötelező valamilyen maszk viselése. E mellett kérjük továbbra is tartsák be egymástól a sorban állás és a kiszolgálás során a 1,5 m távolságot!

Íme termékeink használata egy cross-funkcionális edzés során

Így is lehet sportolni!

Mindegy, milyen szép vagy csúnya a hely, ha profi eszközökkel edzel! Mi egy üres raktárban próbáltuk ki az új cross-funkcionális állványainkat és erősember eszközeinket. Kemény nap volt, de élveztük!
A videóban látható sporteszközök mellett kondigépeket, összecsukható edzőpadokat, kockahasgépet is találsz üzletünkben!

CrossFit® edzés - Milyen gyakorlatokból állíthatunk össze CrossFit® edzésprogramot?

A saját testsúly ellenében végzett hajlító/erősítő gyakorlatok alap építőelemei a CrossFit® edzéseknek.
Ezek egy részéhez nincs is szükség külön eszközökre.


Ilyen CrossFit® edzés többek között: CrossFit<sup>®</sup> edzés


Guggolás: álló testhelyzetből indítjuk a gyakorlatot, térdünk mögött, teletalpon állva leeresztjük a csípőnket, majd visszaegyenesedünk. A guggolás nehezített változata a súlyzóval nehezített és az egylábas guggolás.


Fekvőtámasz: általában szűken végezzük a gyakorlatot, vagyis kézen és a talp első részén támaszkodva egyenes törzzsel állunk a talajon. Könyökünket az oldalunkhoz zárjuk, a testünket egyenes helyzetben leeresztjük, amíg a mellkasunk el nem éri a talajt. Ezután ugyanígy, egyenes törzzsel, zárt könyökkel kitoljuk magunkat. A gyakorlatot többek között végezhetjük súllyal nehezítve vagy gyűrűn, TRX-en támaszkodva, féllábon vagy félkézzel is. Közkedvelt CrossFit® edzés gyakorlat a négyütemű fekvőtámasz felugrással, fej fölötti tapssal nehezített változata, a "Burpee".


CrossFit<sup>®</sup> edzésKitörés: hosszan előre lépünk, első térdünket behajlítjuk, amíg a hátsó térdünk el nem éri a talajt, majd nyújtjuk a lábat és visszalépünk a kiinduló állásba.


Felülés: háton fekszünk, váll a talajon. Felülünk úgy, hogy a csípőnk vonalába kerüljön a vállunk. A láb nyújtott vagy hajlított helyzetben is lehet. Derékalátéttel kímélhetjük a gerincünket. CrossFit<sup>®</sup> edzés


Kitartó gyakorlással mindenki elsajátíthatja és fejlesztheti magát a különféle eszközök segítségével végzett gyakorlatok terén, mint a húzódzkodás húzódzkodó állványon vagy rúdon, tolódzkodás gyűrűn vagy állványon, a személyes erőnléthez szabott súlyokkal végzett olimpiai súlyemelés és az erőemelés különféle fajtái, a dobogóra felugrás, háthúzás, ugrókötelezés, kötélmászás stb.


Ezek a CrossFit® edzés gyakorlatok viszonylag könnyen elsajátíthatóak, de a precíz, szabályos kivitelezés érdekében érdemes szakedző segítségét kérnünk, hiszen a szabálytalanul, nem megfelelő ütemben végzett gyakorlatok sérüléshez vezethetnek.

Body-building vagy cross-funkcionális tréning? Nálunk mindkettőhöz kap eszközöket!

Először is rögzíteni szeretnénk, hogy nem kívánunk állást foglalni e kérdésben. Nem csak azért, mert nálunk sokkal okosabb emberek sem tudják erre az egyértelmű választ, hanem azon kissé önző oknál fogva is, hogy kínálatunkban mindkét területet igyekszünk igen alaposan lefedni. Maradjunk annyiban, hogy éljen a fitnesz, a fő, hogy lehetőleg mindenki sportoljon...
Ha ez a sportolás erőfejlesztést, erő-állóképesség javítást céloz, akkor Ön a lehető legjobb helyen jár, mivel a megafit.hu küldetése az erősítő tréningekhez szükséges eszközök kínálatának bővítése.

Termékpalettánk alapjában véve két fő területet fed le: egyik nagy elemünk a testépítő jellegű gyakorlatokhoz szükséges tárcsasúlyos és lapsúlyos kondigépek, súlyzók, súlyzórudak, súlytárcsák igen versenyképes áron és nagy választékban, azonnal, raktárról történő értékesítése. Az e csoportba tartozó gépeink elsősorban otthoni illetve félprofesszionális fitneszcenterek, multifunkciós erősítő gépek, kábeles-csigás erőfejlesztő gépek. A kategóriából kiemelkednek az állítható paddal szállított Smith-gépek (Smith-erőkeret) és a legsokoldalúbb kondigépnek tekinthető, számos pozícióba állítható csigákkal ellátott ún. funkcionális tréner gépek.
Fekvenyomópaddal ellátott különböző súlyzóállványok, önálló fekpadok és ferdepadok, súlytárcsák, súlyzórudak, kézisúlyzók, és még számos más eszköz szintén rendelkezésre állnak izolációs jellegű, tehát izommennyiséget növelő gyakorlatokhoz.

Másik nagy területünk a CrossFit®-, vagy inkább cross-funkcionális edzések eszközeinek biztosítása (mivel mi a megafit.hu-nál a CrossFit®et a funkcionális tréning egyik részterületének tekintjük).
Nem értekezünk arról, mit jelentenek e fogalmak, melyik jobb, melyik rosszabb, mert például ki tudja eldönteni, hogy amikor egy CrossFit® edzésen fekvőtámaszt csinálnak, vagy húzódzkodnak, akkor tulajdonképpen calisthenic edzést végeznek, vagy CrossFit®eznek? Amikor edzőhevederekkel (TRX, RIP:60...) dolgoznak, akkor az CrossFit® vagy funkcionális tréning? No, ezért mondjuk mi azt, hogy ilyenkor cross-funkcionális edzést végeznek... A lényegi kérdés az, hogy ezek a módszerek általában kerülik az izolált izommunkát, kifejezetten több izomcsoport, sőt készség, képesség egyidejű fejlesztésére törekednek, nem pedig önmagában az izommennyiség vagy a puszta izomerő növelésére. Akiknek ez utóbbiak a céljai, azzal sincs semmi baj, nekik találták ki a testépítést, mert a cross-funkcionális edzéssel sosem fog tudni olyan izommennyiséget elérni, mint hosszú távon az egy-egy izomcsoportra izoláltan dolgozó body-building módszerekkel. A funkcionális edzés célja a gyors, robbanékony erőkifejtésre való készség, az erő-állóképesség növelése. Ehhez pedig speciális eszközöket használ, melyekből kínálatunkban igyekszünk minél többet felvonultatni.

Cross-funkcionális kínálatunk két fő részre osztható. A termékek egy része, például a nagy méretű J, M és W sorozatú állványok és ezek kiegészítő elemei, kifejezetten konditermek, gym-ek részére ajánlottak. Ma már léteznek kifejezetten csak cross-funkcionális edzőtermek is, de gyakoribb, hogy a hagyományos, body building-profilú termek kiegészítik kínálatukat ezekkel az eszközökkel is, hogy meg tudják őrizni ügyfélkörüket. Beállítanak például egy W-sorozatú állványt, és ez biztosítja a funkcionális edzések lehetőségét. Lehet kombinált köredzéseket szervezni rajta, húzódzkodás, tolódzkodás, keresztcsiga, mászóvasak, guggolóállvány, stb... áll rendelkezésre.
E termékkör másik része az edzőtermekben és otthon is használható kézi szerek választéka. Ezekből is hazánk talán legnagyobb választékát kínáljuk. Kettlebellek 40 kg-ig, homokzsákok, CrossFit® kötelek, edzőhevederek több féle változatban, gyűrű, bumper tárcsák, olimpiai rudak, "erősember" edzőszerek, acél pörölykalapácsok, CrossFit® húzószán, medicinlabdák, plyometrikus boxok, wallball, stb... állnak rendelkezésre. Ezeket sokan vásárolják meg otthoni edzésükhöz, de természetesen nem nélkülözhetik ilyen szerek beszerzését a cross-funkcionális edzést részben vagy egészében kínáló termek sem.

Termékválasztékunk elemei raktárainkban vannak, így többnyire várakozási idő nélkül, azonnal tudjuk szállítani őket.

Eredményes edzésmunkát és jó egészséget kívánunk,

a megafit.hu csapata